Fill up this form :) tq.

Name:
Facebook Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Lose weight
Gain weight
Improve health / skin problem
Healthy breakfast
Business opportunity

Form provided by Freedback.

Saturday, March 20, 2010

usah membangau lagi 2...

Assalamualaikum...
usah membangau lagi??
hari ni saya rasa nak bagitahu apa yang dimaksudkan dengan tajuk diatas..
setelah semingggu ku tinggalkan dengan penuh tanda tanya...
em,,,begini...
masihkah anda ingat dengan lagu bangau oh bangau??
si bangau yang menyalahkan ikan yang tak mahu timbul...
dan pada rangkap terakhir ular pun kata..
memang makanan aku...
apa yang kita nampak disini??

1.menuding jari pada yg lain
2.merasakan dia tidak bersalah
3.sudah nasib badan

ATAU APA??

sebenarnya saya telah menghadiri satu bengkel..
kira mcm motivasi diri..penceramah tu pesan mcm tajuk entry kat atas...
sebab katanya..dalam HIDUP kita ni tak da erti NASIB..
semuanya berdasarkan PILIHAN DAN TAKDIR..
bermakna..tiap2 apa yg berlaku ke atas kita adalah berdasarkan
PILIHAN KITA dan melaluinya akan terjadilah TAKDIR..
TAKDIR BAIK atau TAKDIR BURUK..
semua itu bermula dengan pilihan kita..
jadi,,klu ada sesuatu yg buruk terjadi kita tak blh salahkan yg lain..
salahkanlah diri sendiri yg tersalah buat pilihan hingga mewujudkan kegagalan..

akhirnya saya berfikir...memang betul apa yg penceramah tu ckp..
patut lah ALLAH dah menyediakan kita SOLAT ISTIHARAH..
bertujuan utk kita membuat pilihan..
betul kan???
ALLAH sendiri dah sediakan jalan untuk membantu kita...
bermakna lepas ni..klu kita gagal dalam sesuatu perkara..
jgn salahkan benda lain...
tapi..
SALAHKAN DIRI SENDIRI..
ok??
tak bermakna kita KALAH...
tak bermakna kita LEMAH..
tapi bermakna..
KITA BELAJAR DARI KESILAPAN..

p/s:saya juga masih belajar untuk tidak menyalahkan yg lain..sama2 lah kita cuba ye..apepun saya juga insan biasa yg tidak lari dari melakukan kesilapan..maafkan saya ye..




2 comments:

ulyamashkuri said...

sila tinggalkan jejak anda selepas membaca ye...

anwar said...

www.take-charge.com.my visit here, usah membangau lagi.