Fill up this form :) tq.

Name:
Facebook Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Lose weight
Gain weight
Improve health / skin problem
Healthy breakfast
Business opportunity

Form provided by Freedback.

Wednesday, July 21, 2010

takdir vs nasib



salam muhibbah...hehe,,muhibbah bagai2 la pulak kan..hari ni sy ada satu topik menarik tuk dikongsikan..mungkin ada dalam kalangan anda yang dah tahu tapi ada juga yang belum tahu..sy mendapat maklumat ini dari satu program yang sy hadiri pada minggu lepas..program ini diselia dibawah take charge sdn bhd oleh motivator ny iaitu Encik Rizal..

semasa program berlangsung,,ada satu slot yang amat sy minati..slot takdir nasib dan pilihan..kata beliau,,dalam hidup ini hanya ada takdir dan pilihan..sy juga bersetuju dgn kata2 beliau..sebabnya,,setiap keputusan yang kita buat bermula dgn pilihan kita. walaupun dalam keadaan terpaksa kita masih membuat pilihan..iaitu pilihan utk mengikut atau tak terhadap sesuatu yg kita tak suka tu..then dari pilihan tu la adanya takdir..

dalam islam,,takdir ialah qada dan qadar yang Allah dah tentukan pada kita..semuanya telah tertulis semenjak kita tak wujud lg didunia..jadi,,kita tak boleh salahkan takdir..nasib pulak?? tak pernah wujud dalam hidup manusia tau..sesiapa yg taksub dgn nasib2 ni boleh dikategorikan sebagai syirik kecil...jauhkan la dri semua itu...yakin lah dgn apa yang Allah dah tentukan pada kita..

berdoa dan berusaha dalam hidup itu lah yg lebih baik,,sebagai kunci kejayaan la katakan..sbb dlm quran pun ada menyatakan,,Allah takkan mengubah takdir sesuatu kaum itu melainkan kaum itu yg mengubahnya..kunci utk sampai kepada allah adalah SOLAT..selain itu kita juga kena bertawakal..renung2kan..dan selamat beramal...



No comments: