Fill up this form :) tq.

Name:
Facebook Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Lose weight
Gain weight
Improve health / skin problem
Healthy breakfast
Business opportunity

Form provided by Freedback.

Thursday, February 24, 2011

kasih suci~

kasih suci? ini bukan kisah cintan cintun zaman cinta monyet okeyh. ini luahan perasaan berkenaan kasih suci seorang ibu dan juga ayah. owww, memang sedang merindui bonda dan ayahanda terchenta yang jauh di mata tetapi dekat di hati. "slogan tv9 la pulak =_=" kasih suci seorang ibu dan ayah yang tak pernah berbelah bahagi. cuma, kadang-kadang kita yang tak bersyukur mendapat seorang ibu dan ayah yang benar-benar memberikan sepenuh jiwa raganya kepada kita. cepat-cepat berdoa pada ibu dan ayah anda sekarang juga selepas membaca entry ni ye! wajib! sayangilah mereka sebelum terlambat.

 
"betapa mudahnya seorang ibu dan ayah berkorban untuk anaknya tetapi betapa sukarnya seorang anak hendak membalas pengorbanan ibu dan ayahnya"

teringat kembali pada bait-bait lagu nyanyian Yusuf Islam yang bertajuk " Your Mother". sayu hati ini apabila mendengar lagu itu. sayu lagi hati seorang ibu dan ayah yang lama dibiarkan kesepian di rumah orang-orang tua. itukah bukti kesetiaan seorang anak pada ibu dan ayahnya! membiarkan mereka meniti hari-hari tua dalam keadaan yang menyedihkan? sampai benar hati anak memperlakukan mereka sedemikian.

Who should I give my love to?
My respect and my honor to
Who should I pay good mind to?
After Allah
And Rasulullah
Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father
 
ingatan buat diriku dan semua, berbaktilah pada kedua ibu dan ayah sementara mereka masih ada. sentiasalah mendoakan kesejahteraan mereka. redha ALLAH terletak pada redha kedua IBU & AYAH. kasih ibu membawa ke syurga kasihnya ayah kekal selamanya. =)

No comments: