Fill up this form :) tq.

Name:
Facebook Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Lose weight
Gain weight
Improve health / skin problem
Healthy breakfast
Business opportunity

Form provided by Freedback.

Friday, October 15, 2010

terkesima aku semalam

SEBAB inilah kali kedua aku mendengar slot ceramah oleh individu yg pd asalnya bukan beragama ISLAM. tetapi setelah diberi hidayah oleh ALLAH maka ALHAMDULILAH akhirnya mereka menjadi seorg muslim.
ohhhh,,,SUNGGUH mmg aku terlopong "terkesima" bila dengar kata-kata mereka.

tajuk yg dibentangkan semalam "KEINDAHAN ISLAM DAN KEAJAIBAN AL-QURAN,APA KATA NON-MUSIM". Beliau iaitu Brother Lim Jooi Soon telah memeluk Islam sejak berumur 27 thn.

apa yg aku nak cakap bukanlah berkaitan dgn tajuk ceramah tu. tpi tentang cara penyampaian brother Lim. beliau yg mualaf pun boleh sebut satu persatu surah n ayat dlm AL-Quran tapi kite? yg dah diberi kelebihan,lahir dlm keluarga islam pun tak mampu lg wat cmtu. bkn stakat brother Lim je, ade sorg lg iaitu ustaz shahkirit. beliau pun mualaf jgk. tapi skill lg hebat dri kita yg azali lg islam.

jadi...meh2 la kite sume yg asli lg pure lg ape lg??? meng'UPGRADE' diri kita sbg seorg ISLAM. jgn jadi islam pada nama tapi jadi lah islam yg sejati bak kata ustaz sy ye....hope2 kite sume ni boleh + mampu + kuat + gagah + DLL utk BERUBAH.

sape lagi weh........nak ubah kite??? cube ckp? DIRI KITA je yg mampu ubah. NIAT KERANA ALLAH tu penting. biar sume perbuatan diberkati. tak nak ke pahala free? bile kita niat je nak wt sstu kbaikan n wlupn tak wat lg malaikat da catat da pahala tuk kita.

ok lah,,celoteh panjang2 nti di lain entry ye... ^-^

4 comments:

hasrul hassan said...

salam .... entry yang bagus untuk dihadamkan ... terima kasih.

cik siska ^-^ said...

sama-sama..manusia perlukan peringatan..^-^ barulah kita berjaya.

firdausmuhammad said...

salam,,

dah bebrapa kali jumpe bro lim.. siap main calling2 lagi.. huhu.. beliau mmg hebat !!

insyaAllah, peringatan untuk sume..

cik siska ^-^ said...

yg betul tu!! mmg hebat! jom jadi sehebat dia..oppsss,,,usaha mesti mau lebih k. ^-^