Fill up this form :) tq.

Name:
Facebook Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Lose weight
Gain weight
Improve health / skin problem
Healthy breakfast
Business opportunity

Form provided by Freedback.

Saturday, January 22, 2011

tertekan dan tertekan dan terus tertekan!

aku memang betul-betul tertekan. masalah datang bertubi-tubi. aku tak tahu nak hadapi macam mana lagi. memang la orang selalu kata kat aku, zikir banyak-banyak, ambik wudhuk, buat solat sunat, mengaji al-quran, berdoa pada ALLAH dan bla bla bla. itu memang aku tahu. bukan aku tak redha dengan ketentuan ALLAH, cuma aku dah tak tahu macam mana nak hadapi hidup ni lagi.

sampai satu tahap aku dah fikir pasal MATI! aku fikir MATI! aku tahu kita tak patut fikir pasal benda-benda macam tu. aku dah cuba tak nak fikir. tapi kadang-kala keadaan menyebabkan aku tetap fikir pasal itu. aku nak jadi manusia rasional. aku nak jauhkan fikiran aku dari fikir lagi pasal MATI. tapi aku tak kuat nak hadapi macam-macam perkara yang jadi dalam hidup aku.

sia-sia je aku berkorban. tapi tak ada ertinya. sia-sia saja aku menurut kata hati. tapi di akhirnya aku jugak yang terpaksa menitikkan air mata. kalaulah aku tahu ini akibatnya, tak pernah aku pinta untuk itu. kalaulah aku tahu aku yang akan terseksa, tak akan aku dekat. rupa-rupanya derita yang aku dapat. apa gunanya aku sentiasa menjadi seorang yang menerima takdir itu, andai tak ada yang menghagai. ibarat wangian yang aku bagi busuk yang kau balas. ini kah ertinya?

TERTEKAN SEKALIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII~

4 comments:

alFaratisyah said...

cik siska...Allah tidak akan membebankan hamba-Nya dgn beban yg tidak sanggup hamba-Nya memikulnya...Allah memberikan ujian itu kpd cik siska, maka ertinya cik siska cukup kuat utk menghadapinya...jika sudah merasa jenuh, penat dan lelah...ingatlah kehidupan di dunia tidak lama..bahkan sekejap cuma...jika nak disamakan dgn hayat Rasulullah...63 tahun, hidup kita di dunia bersamaan dgn 1j30min di akhirat...sekejap sgt kan?

Jika merasa jenuh, penat dan lelah...ingatlah redha Allah di setiap kesabaran kita dlm menempuh ujian,dan bilamana redha Allah bersama...maka insyaAllah syurga-Nya turut dalam senarai..

~moga terus kuat. chaiyok! ^_^

~ingatan dari sahabat utk sahabat...

cik siska ^_^ said...

terima kasih alFaratisyah...atas ingatan yg cukup menambahkan kekuatan dlm diriku. sungguh! kdg kala perasaan itu muncul pabila daku lemah untuk menghadapinya. Moga ALLAH memberi kekuatan agar daku kuat.

~syukran jazilan sahabat.. =)

Mainur Hasnah said...

tabah ok..dan rilek2 dengan contest ini..saya tag awak

http://chummycliche.blogspot.com/2011/01/contest-comelnya-berbaju-kurung.html

cik siska ^_^ said...

tq ye mainur hasnah.. =)