Fill up this form :) tq.

Name:
Facebook Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Lose weight
Gain weight
Improve health / skin problem
Healthy breakfast
Business opportunity

Form provided by Freedback.

Wednesday, January 12, 2011

kenangan itu indah! yang indah itu dalam kenangan!

Kenangan. Mungkin ada yang pahit dan ada yang manis. Tak kisahlah macam mana pun kenangan itu tercipta, yang penting apabila ia ada dalam ingatan kita ia akan tetap menjadi suatu kenangan. Sampai bila-bila pun. Bak kata orang, sampai mati! Hmm, berbicara tentang kenangan..memang banyak untuk diperkatakan. Tapi mungkin sukar untuk aku menyatakannya dengan makna yang tersurat. Biarlah ia menjadi yang tersirat di sini.

Aku seperti biasa. Melalui perjalanan hidup ini dengan pelbagai gerak gayanya. Terkadang aku tersungkur. Terkadang aku gembira. Itu memang lumrah kehidupan manusia. Agaknya sudah sampai masa untuk aku mengakhirinya. Walaupun ada kala aku tetap menanti dengan penuh pengharapan. Namun pada hakikatnya aku cuba berharap pada yang tak nyata. Ia tak mungkin berlaku. Aku yang memilih keputusan itu.

Oh....kehidupan. Aku tidak mengerti. Jauh sekali untuk memahami. Adakah ini yang harus aku tempuhi. Sungguh, kehidupan memang menguji diri ini. Aku tersilap langkah aku juga yang menanggungnya sendirian. Aku tak punya sesiapa. Hanya Allah jadi tempat aku merintih. Menangis air mata darah sekalipun. Semuanya sudah terjadi. Aku tak harus menyesalinya. Aku mesti bangkit dari kegagalan ini.

.:kenangan itu akan tetap ada dalam ingatanku:.

Biarpun sukar untuk melupakan segala kenangan yang telah tercipta. Ya, bukan mudah untuk melupakan memori lalu. Mungkin ia tidak akan luput dari ingatan aku. Aku simpan ia sebagai kenangan silam. Yang tak kan aku buka sampai bila-bila. Aku tetap menanti. Andai kenangan itu dicuit kembali. Mungkin ruangnya masih ada. Tapi, jika memang kenangan itu tidak akan disentuh, akan aku biarkan ia terus menjadi kenangan. Dan berjalan lah aku keseorangan. Tidak ada yang lain aku nantikan selain aku menanti yang itu.

p/s: mungkinkah ia akan terus menjadi kenangan?

8 comments:

~fais~ said...

kadang2 dengan kenangan kite belajar....
belajar untuk jadi baik n lbih baik.

cik siska ^_^ said...

yes dear..i learn from mistake.
hidup ini mmg perlu belajar. tq dear.

Kun said...

[^_^]. kenangan. pahit manis sakit. semua indah kan..

cik siska ^_^ said...

ye kun..semua indah..dan kdg2 bila kenang balik..gelak sorang2,, ^^,

Unknown said...

kadang dengan kenangan terindah itu kita akan memilikinkenangan yang terburuk juga kan

cik siska ^_^ said...

mmg tak dinafikan,,kenangan terburuk juga tetap akan ada. sumenya asam garam kehidupan kan.. =)

Unknown said...

indah nya dengan kenangan yang tak pernah aku rasakan

cik siska ^_^ said...

^^,...semuanya dtg dari ALLAH