Fill up this form :) tq.

Name:
Facebook Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Lose weight
Gain weight
Improve health / skin problem
Healthy breakfast
Business opportunity

Form provided by Freedback.

Wednesday, December 22, 2010

nahas paling ngeri

apabila aku baca akhbar hari tu, terus aku teringat kejadian sebulan lepas. kemalangan di bukit putus yang konon-kononnye semua mangsa cedera ringan. Oh tidak, susah aku nak percaya dengan media. padahal, sampai ke hari ini pemandu kereta gen2 itu belum mampu berjalan seperti sedia kala. sedih dan sayu hati aku melihat dirinya belum mampu berjalan

semalam,berita yang melibatkan kemalangan bas persiaran pula terpapar di dada akhbar. kemalangan paling buruk yang pernah berlaku sepanjang tahun ini. menurut utusan malaysia 'lihat beberapa penumpang terpelanting ke tepi jalan' dan keadaan memang mengerikan bila ramai yang maut. 'berhati-hati semasa memandu, ingatlah orang yang tersayang'. ini slogan mesti ada dalam hati para pemandu.

kadang-kadang bila kita dah berhati-hati, pemandu lain pulak macam tak sedar diri. memandu macam orang gila. setiap hari,ada saja berita kemalangan di sana-sini. Ya Allah,lindungilah keselamatan orang-orang yg hambamu sayangi. Aku memang cukup fobia bila sebut pasal kemalangan. Memang semua itu qada dan qadar Allah. Tapi kita sebagai hambanya mestilah sentiasa berhati-hati.

2 comments:

Cik Liyana said...

huhuhu takut kan..nak salah kan pemandu bus pon..kita tak tahu apa sebenar yg berlaku..semoga kita dilindungi Allah.

terima kasih sebab follow ! sila amik award yer !

cik siska ^_^ said...

tulah..tak boleh nak salahkan sape2..
huhu..Amin,,semoga kita dilindungi ALLAH..