Fill up this form :) tq.

Name:
Facebook Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Lose weight
Gain weight
Improve health / skin problem
Healthy breakfast
Business opportunity

Form provided by Freedback.

Wednesday, November 3, 2010

ape nak jadi ni? dagang bayi pulak?

salam buat semua..agak-agak mendidih la bila baca kes pemer'DAGANG'an ORG ni...ingat ape? Bayi tu barang ke ape..nak dijual beli. Dalang yg melakukan jenayah ni bukan nya tak da akal. tapi tak reti guna akal yang ada kot. Bayi tu dijual dgn harga RM21,000. WAH!!! begitu sekali nilaian seorg MANUSIA yg bernama BAYI ye.. ALLAH yg mencipta kita syg ooooooiiiiiii. bukan kita sendiri. kita ni tak berhak langsung nak amik kesempatan tau. kita ni hamba yg naif je. huhu....


sy ni sekadar memberi pendapat je. anda nak terima atau tidak itu TERPULANG. manusia yg telah diberi AKAL untuk berfikir,namun tak pernah nak gunakan dgn sebaiknya. apakah kamu tidak mengetahui yg kamu akan dihisab amalan mu di akhirat kelak. manusia mmg tak pernah puas dgn apa yg dimiliki. hatta,diberikan benda paling bernilai pun kita masih tak reti nak BERSYUKUR lg. perkara ni mmg realiti ye...so,jgn nak menafikan.

jadi,sebagai manusia byk-byk kan la berDOA pd ALLAH. supaya kita ni dijauhi drpd perasaan serba TAK CUKUP ni. amalkan baca MATHURAT. klu tak tahu ape itu mathurat SILA BERTANYA YA. malu bertanya sesat jalan tau. bila dah tanya,bru nampak JALANnya.

jika nak tahu dgn lebih lanjut berita ni,silalah merajinkan diri baca akhbar2 online yg ada ye. pasti anda akan tahu ceritanya. ^_^

2 comments:

nur said...

isk.. dunia dah huru hara
ALL IN ONE

cik siska ^-^ said...

betul la tu...kena banyak tambah amalan ^_^