Fill up this form :) tq.

Name:
Facebook Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Lose weight
Gain weight
Improve health / skin problem
Healthy breakfast
Business opportunity

Form provided by Freedback.

Saturday, November 27, 2010

macam mana hidup tanpa dugaan?

pada malam yg hening ni,,tiba-tiba aku rasa macam nak membebel pasal benda ni. aku pernah pergi satu program tu,,ingat lagi kata-kata tuan penceramah.."hidup ni macam main bola sepak..kalau tak ada pihak lawan tuk bersaing dengan kita..tak ada makna lah gol tu" ibaratnya..bila main tu tak ada pesaing,,tak ada rintangan dan cabaran,,maka tak seronok lah bermain kan. 

masalah,dugaan,ujian,musibah atau sewaktu dengannya tu adalah perencah dalam kehidupan kita. bayangkan bila kita tengok cerita kan,,jalan ceritanya dari mula sampai akhir tak ada konflik langsung dan terus tamat. konfirm sampai bila-bila pun kita menyampah dengan cerita tu. sebab cerita tu tak ada perencahnya. tawar dan hambar je.oh,,anggaplah masalah itu sebagai sesuatu yang positif. itu adalah kata-kata pakar motifasi ye.

tapi aku tetap aku. sebagai manusia biasa aku juga tak lari dari menghadapi pelbagai masalah dalam hidup. dari masalah keluarga,masalah kawan-kawan,masalah belajar,masalah perhubungan dan masalah masalah lain. tetap akan aku,kamu,mereka dan sesiapa sahaja hadapi. dan sebenarnya aku sedang dalam dilema.
blog ini juga lah jadi tempat aku meluahkan rasa. =.=


kusut..aku betul-betul sedang kusut. aku tak tahu macam mana nak menghadapinya. aku cuba menjadi positif,,tapi aku tak berdaya. aku tetap mengalirkan air mata. hati ini hanya aku yang tahu. perasaan ini hanya aku yang tanggung. apa salah aku? tak boleh ke aku nak menikmati sebuah kebahagiaan. kesian lah pada aku. sejak kecil asyik melihat kehancuran di depan mata. aku fobia dengan keadaan itu. aku tak nak merasainya. perit....teramat-amat perit.

~ sampai bila harus begini..aku sedar ujian datang dan pergi..namun aku perlukan ruang untuk mengecapi sebuah kebahagiaan juga. YA ALLAH,,berikan daku kebahagiaan.

No comments: