Fill up this form :) tq.

Name:
Facebook Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Lose weight
Gain weight
Improve health / skin problem
Healthy breakfast
Business opportunity

Form provided by Freedback.

Thursday, November 25, 2010

berapa lama lagi nak SABAR ni?

semenjak hari ahad MALAM hari tu
sampailah ke hari INI
walau setitik pun AIR memang tak keluar 
agak-agaknya sampai bila la blok aku ni tak ada AIR

setiap hari memang bangun AWAL
pukul 5 pagi aku dah macam orang KURANG siuman
mencari-cari AIR di merata-rata tempat
ohhhhhh AIR muncul lah dikauuuuuu

minggu ni musim aku FINAL EXAM
masa-masa macam ni la nak dapat DUGAAN
MENCABAR betul kehidupan aku
aku jadi seorang yang menghargaiiiiiiii AIR

berapa lama lagi nak SABAR ni?
kaki aku dah mula CRAMP bagai
aku duk tingkat LIMA ye
tak tertahan KUDRATKU asyik nak turun naik

 benda paling BEST yang aku tengok
ramai yang TADAH air hujan
siap MANDI lagi dengan air hujan tu
berebut nak DAPATKAN air hujan 

tanpamu AKU rasa berpeluh-peluh setiap hari
nak MINUM air pun kena catu
nak MELEPAS HAJAT pun terbantut-bantut
semuanya gara-garamu duhai AIR


~datanglah kepada ku WAHAI AIR
den da ponek tunggu ha......
ketiadaanmu mengajarku ERTI SYUKUR

13 comments:

incik said...

slm..juz nak share..dulu2 time ssekolah,sekolah + asrama sy pun selalu takde air...huhu..so,saya faham rasa awak skrg..;)
semoga terus tabah!

cik siska ^_^ said...

walaikumsalam...oh,,sy ingat masa sy sekolah je tak de air..tapi,,mase sy kat universiti pun sama jugak..
THANKS,,bg sy semangat..hehe

PendekarPetai said...

serius nak tau, kamu blaja dmane??? hehehehe

PendekarPetai said...

serius nak tau kamu blaja kat mane??? hehehe

cik siska ^_^ said...

saya belajar kat ganu...unisza..universiti sultan zainal abidin..knp ya?

Tilam said...

dulu masa saya di pedalaman sarwk lagi seksa cik. Harap air tadah hujan la. Kalau sebulan tak hujan alamat tadahan tu kering la...mandi satu gayung je la...satu hari sekali!

cik siska ^_^ said...

ohhh,,bila kita ingat kita ssh rupanya ada lg yg lebih susah..thanks sudi kongsi pengalaman.
^_^

Tilam said...

ni dah mandi ke belum ni? hehehe

cik siska ^_^ said...

semestinya sudah ye...hehe...air da ada!!! ^_^

KhALiLI_HaNNaN said...

salam..

Biasanya kita akan menghargai sesuatu itu bila kita kehilangannya.. ape pun..tenangkan hati ya.. sabar..

cik siska ^_^ said...

betul tu..kita mmg akan menghargai sstu bila ia da xde..huhu..ape pun trima kasih sudi komen..sy akan tenangkan hati dan bersabar.. =)

haziQah said...

sian siska yg comel ni sbb kurang siumah pagi2 kna cari air..waahahah..hrp2 sem dpn skmo x de air lg ..sbb akak da x de sem dpn wawawa :p

cik siska ^_^ said...

akakkkkkkk....tak mau la ckp cmtu..sy tak sanggup tau nak g mandi jauh2...penattttt..=.=

akak da tak de t sy rinduuu...huk2..